مهدی حاجی قاسمی

پروژه های مختلفی مثل احداث بلوار و تقاطع غیرهمسطح، تعریض و بازگشایی مسیر یا تامین سرانه ها در دست اقدام است که به جهت تاخیر در تملکِ پلاک های معارض به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، مهدی حاجی قاسمی با بیان اینکه پروژه های خیابان نهم شاهین ویلا، رینگ ۳۰ متری اسلام آباد، کنارگذر مهرشهر، بزرگراه شمالی و چندین طرح عمرانی در مناطق ۱۰ گانه شهر کرج به جهت کُندی تملکات پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارند، اظهار داشت: از آنجا که با گذشت زمان هزینه های پروژه ها ناشی از تورم افزایش یافته و فشار بیشتری را به بودجه شهر وارد می سازد، تعیین تکلیف و اقدام برای تکمیل آنها ضرورت دارد.

دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه شهردار محترم باید شخصاً مسائل مربوط به پروژه ها به ویژه تسریع در انجام تملکات را پیگیر شود و به شورا گزارش عملکرد ارائه دهد، ادامه داد: در سال ۹۹ طبق وعده به شهروندان باید حداقل ۳۰ طرح اولویت دار در حوزه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، زیرساختی و... به بهره برداری برسد که اعتبار آنها با احتساب اعتبارات هزینه شده و تخصیص یافته بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال برآور می شود.

وی افزود: در طرح هایی همچون بزرگراه شمالی و مترو که تقریباً آثار و ابعاد استانی و ملی دارند، دولت محترم باید حمایت بیشتری از مدیریت شهری کرج داشته باشد، همچنین در پروژه هایی همچون کنارگذر مهرشهر، احداث دریاچه مصنوعی کرج یا جنگلکاری اراضی باغستان که به نوعی نیازمند تعامل ادارات کل استان هستند نیز مساعدت استانداری البرز می تواند گره گشای امور باشد تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

حاجی قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش غیرمنطقی هزینه ها به نظر می رسد شهرداری کرج باید ظرفیت انجام امانی برخی پروژه ها و استفاده بهینه تر از منابع انسانی و مالی را ایجاد نماید و در مراحل پایانی احداث پروژه زیرگذر ماهان – باغستان شاهد بودیم که عملیات عمرانی به واسطه مشارکت ماشین آلات و نیروهای سازمانی با سرعت مطلوب پیش رفت و با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =